FIESTA BELON UDARA PANAS PUTRAJAYA: 27-30 MAC 2014. Jom, It's School Break Mum!!
















Tapak acara adalah di antara Kementerian Kewangan dan bangunan Putrajaya Monumen Alaf Baru di Presint 2, Putrajaya.

Kemuncak acara ini adalah pada petang Sabtu, 29 Mac 2014, dipanggil Acara Night Glow. Benar-benar satu acara yang tidak boleh dilepaskan, semua belon akan bergerak di padang pelancaran tersebut, dan dengan cahaya lampu untuk mengiringi campuran gemilang muzik dan lampu, juga akan dimeriahkan dengan pertunjukan bunga api. Anak-anak dengan mak bapak anak mesti suka. Hiburan percuma kann..



Di siang hari, dengan RM20 seorang, pengunjung berpeluang merasai pengalaman berada dalam belon udara panas. Untuk memaksimumkan jumlah orang, 5 belon sahaja menyediakan tunggangan terikat, di mana belon itu berlabuh ke tanah, terbang sehingga kira-kira 60 kaki dan mendarat kembali ke bawah dengan selamat. Setiap belon hanya boleh membawa seramai 60 penumpang dalam tempoh 3 jam, membawa maksimum 2-3 penumpang setiap perjalanan, bergantung kepada jumlah berat bakul. Beban maksimum penumpang setiap bakul adalah 200 kilogram. Tiket adalah terhad kepada hanya 300 setiap sesi.


TIPS: Masa yang terbaik untuk tengok belon panas dilepaskan? 

Belon dilepaskan seawal 7 pagi, jadi adalah terbaik untuk berada di sana pada7 pagi (atau lebih awal!) Tapi, tidak semua belon akan bermula pada masa yang sama. Oleh itu, masa berlepas akan berbeza. Belon lalu biasanya akan bermula tidak lewat daripada 8:30am  Sesi seterusnya untuk menunjukkan belon udara panas akan menjadi penerbangan malam, jadi pastikan anda berada di sana pada pukul 06:00 am. Hhuuhh??

Comments